PERSruimte>

Achter de schermen in ons logistieke centrum

Van opslagplaats tot levering bij uw 1,2,3 AutoService garagist.

Dagelijks zorgt uw 1,2.3 AutoService garagist voor een goede en snelle service. Doyen Auto verdeelt via zijn API-grossiers de onderdelen zodat deze tijdig bij uw garagist geraken. Op 18 juli hadden de 1,2,3 AutoService garages en hun API’s de kans om dit zelf te ontdekken. Via een geleid bezoek aan het logistieke centrum in Seneffe zagen ze hoe de onderdelen opgeslagen en de bestellingen verwerkt worden.

Volgende cijfers en feiten spreken voor zich

Het depot in Seneffe werd in 1998 opgestart. Er werken 80 mensen. Op 17 000 m² opslagruimte worden meer dan 75 000 referenties gestockeerd. De bestellingen worden volledig automatisch verwerkt.

Concreet

Garage X plaatst een bestelling. Aan de hand van de grootte van de bestelling wordt automatisch het formaat van het karton (waar de onderdelen in gaan) bepaald. De doos vertrekt op de lopende band, de verzendnota en sticker met barcode met alle info worden door het systeem gegeneerd en op de doos gekleefd. Er zijn meer dan 40 locaties waar een doos van de band kan gaan. Als de doos van de band gaat, is het aan het magazijnmedewerkers. Ze dragen een headset waardoor ze hun opdrachten krijgen. Via voice picking verzamelen zij de goederen, het systeem vertelt hen waarheen ze moeten gaan. Hierdoor wordt de kans op fouten aanzienlijk beperkt (slechts 5 fouten op 10 000 voorbereidingslijnen).

In kleine groepjes konden de deelnemende garages en API’s het opslagcentrum bezoeken en dit allemaal met eigen ogen bekijken. Dankzij hun enthousiasme, de perfecte organisatie en het goede weer werd de avond een groot succes!

 

Alle nieuws zien